Friday, November 04, 2005

Fuzzy Marvel

I promised pictures of this a little while ago.


It's mohair, it was grown on Audrey's goats and after having a mill spinning it she dyed and wove the yarn. Just the right thing you want to use to cuddle up on the couch - which I tried last night. It's working and it was totally worth the splurge of the moment.


She really should attach a little tag that says "Hand made in Canada" - which, incidentally, is quite rare and, in my opinion, a statement in itself. A good one, don't you think?

Sadly the Socktoberfest is over, many thanks to Lolly for organizing the first of hopefully lots to come!! (At least I think it should be repeated.)

2 comments:

Maartje said...

Hallo Mona,
vielen Dank für Deinen Kommentar in Papier und Tinte. Da habe ich nicht schlecht gestaunt in dem perfekten Deutsch! Bis ich noch mal weiter bei Dir gestöbert und gelesen habe, dass Du aus Deutschland kommst. Riesig! Und ich muss durch Zufall auf Deine Seite kommen.Toll!
Ich hoffe, du bist damit einverstanden, dass ich Deinen Blog in meiner Schreibwerkstatt und Zettelkasten verlinkt habe. Mit dem Mona Banner. Vermutlich wirst Du jetzt noch per Post aus "good old germany" bekommen.
Dein Blog ist sehr informativ und vielseitig gestaltet und ich komme gerne, um zu schauen, was es wieder neues bei Dir zu stricken gibt. Auf alle Fälle haben mich Deine Fotos inspiriert morgen nach Hildesheim zu fahren. Dort gibt es ein Wolle - Rödel Geschäft und ich freue mich schon zu stöbern und zu shoppen.
Bis bald, viele Grüße von Maartje

Lolly said...

Liebe Mona, the blanket is so lovely. What an amazing color!

Thank YOU for being a part of Socktoberfest! It was great fun :)

How is work?

Bis bald~